گروه خوني ...
قلب يخي من ...
چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:, :: 14:1 :: نويسنده : ~ bArAn ~

گروه خونی O
گروه خونی O، قدیمیترین و رایجترین گروه خونی است كه از 50 هزار سال پیش تاكنون در رگهای انسانها جریان داشته است. بررسیها نشان دادهاند گروه خونی انسانهای اولیهO بوده و با توجه به اینكه آنها بیشتر گوشتخوار بودهاند، پس بدنشان با این ماده غذایی سازگار شده است. معده افرادی كه گروه خونی O دارند اسید و تمام آنزیمهای لازم برای هضم پروتئینهای حیوانی را به اندازه كافی تولید میكند. از سوی دیگر، گروه خونی O دهنده جهانی است اما فقط از گروه O میتواند خون دریافت كند. از دیگر مزیتهای این گروه خونی، سیستم ایمنی قوی و متابولیسم خوب است.
جالب است بدانید سیستم ایمنی خوب و قوی این گروه، باعث میشود بیشتر به بیماریهای خودایمنی مبتلا شوند و میزان ابتلا به آلرژی نیز به همین علت در آنها بالاتر است. دستگاه گوارش دارندگان گروه خونی O به راحتی با غذاهای جدید سازگار نمیشود و جز پروتئین با سایر گروههای غذایی مشكل دارد. اگرچه این عدم تحمل را نمیتوان مسوول بروز مشكلات موثری در این افراد دانست، ولی ظاهرا در مقابل زخمهای معده و اثنیعشر حساسیت بیشتری دارند.
از آنجا كه دستگاه گوارش افراد دارای این گروه خونی با مصرف پروتئین مشكلی ندارد، میزان چربی دریافتیشان بالاست و به همین علت خطر ابتلا به گرفتگی شرایین و ناراحتیهای قلبی – عروقی در آنها افزایش مییابد. به كسانی كه گروه خونیشان O است، توصیه میشود میزان مصرف پروتئینهای حیوانی را كاهش دهند و سعی كنند سبزی را وارد برنامه غذاییشان كنند، در ضمن مراقب مصرف غلات، كلم و سبزیهای خشك باشند زیرا بدن آنها در هضم گلوتن كمی دچار مشكل است.

گروه خونی A
این گروه خونی از حدود 20 هزار سال پیش یعنی از زمانی كه كشاورزی رونق گرفت، پدیدار شد. كشاورزان زندگی خود را از طریق شكار، دامپروری و زراعت میگذراندند و گروهی زندگی میكردند و فعالیت فیزیكی آنها به نسبت كمتر از پیشینیان خود بود. زندگی جدید، این مردم را با غذاهای گیاهی سازگار كرد و از آنجا كه زندگیها گروهیتر و بیماریها همهگیر شدند، سیستم ایمنی آنها نیز قویتر شد.
برعكس سیستم ایمنی، دستگاه گوارش دارندگان گروه خونی A به دلیل مصرف بیشتر گیاهان ضعیفتر است و در هضم پروتئینهای حیوانی دچار مشكل میشود. به نظر میرسد این افراد در ابتلا به سرطان معده و روده بزرگ از سایر گروههای خونی مستعدتر باشند. بیشتر افرادی كه گروه خونی A دارند، گیاهخوارند زیرا در هضم گوشت و شیر مشكل دارند. توصیه ما به این افراد مصرف كمتر گوشت و شیر و در عوض مصرف بیشتر سبزی و غلات است.

گروه خونی B
تقریبا 10 هزار سال است كه این گروه خونی به وجود آمده و دلیل آن هم به مهاجرت انسانها در پی تغییرات آبوهوایی برمیگردد. آمار نشان میدهد این گروه خونی بیشتر در اروپای شرقی و میان جوامع یهودی شایع است. میزان سازگاری افراد دارای این گروه خونی با هر نوع آبوهوا بسیار بالاست و بهطور كلی از سیستم ایمنی، عصبی و فیزیكی خوبی برخوردارند.
دارندگان این گروه خونی نیز همانند گروه خونی O، بیشتر در معرض ابتلا به بیماریهای خودایمنیاند و در برابر بیماریهای ویروسی بسیار ضعیف هستند. علاوه بر این، افراد دارنده گروه خونی B، با احتمال بیشتری به عفونتهای باكتریایی نظیر استرپتوكوك پنومونیه و اشرشیاكولی مبتلا میشوند. دستگاه گوارش آنها تقریبا با هر ماده غذایی سازگار است و بهراحتی میتوانند لبنیات بخورند.


گروه خونی AB

تعداد دارندگان این گروه خونی چندان زیاد نیست. تقریبا هزار سال است كه این گروه خونی به وجود آمده و میتوان گفت تركیبی از 3 گروه خونی است. گروه خونی AB میتواند از هر 3 گروه دریافت داشته باشد اما فقط میتواند به گروه خونی خود خون اهدا کند. بدن دارندگان گروه خونی AB با جهان مدرن بسیار سازگار است. دستگاه گوارش آنها به نسبت ضعیفتر از دارندگان گروه خونی O است و بهراحتی نمیتوانند پروتئینهای حیوانی را هضم كنند زیرا مقدار اسید معده آنها كاهش یافته و به قدر نیاز آنزیم ترشح نمیكنند. با این حال، میزان مصرف گوشت قرمز و موادغذایی مدرن مانند انواع فستفود در آنها بالاست. سیستم ایمنی آنها نیز تا حدی ضعیف عمل میكند و به همین علت در برابر باكتریها و آلرژنها بهراحتی از پا درمیآیند.


حرف آخر
ویژگیهای جسمیای كه برای دارندگان گروههای خونی ذكر شد، عمومیت ندارد. درست است كه گفته میشود دارندگان گروه خونی B میتوانند شیر را به خوبی هضم كنند اما این دلیل نمیشود اگر فردی با گروه خونی B به شیر آلرژی دارد، خود را مجبور به مصرف آن كند. در ضمن، اگر گروه خونی شما O است و بهراحتی میتوانید پروتئین حیوانی مصرف كنید، قرار نیست در مصرف گوشت قرمز زیادهروی كنید. فراموش نكنید كه تعادل همیشه حرف اول را میزند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 102
بازدید ماه : 217
بازدید کل : 112144
تعداد مطالب : 91
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1



خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید



این سایت را حمایت می کنم
نام شما :
ايميل شما :
نام دوست شما:
ايميل دوست شما:

Powered by 20Tools
این سایت را حمایت می کنم